Abstract:
Статтю присвячено аналізу сучасної стану використання цифрових інструментів у практиці соціальної роботи з молодими людьми.
Уточнено зміст поняття «цифрові інструменти» в контексті предмету дослідження, зокрема як програм- не забезпечення, додатки або електронні платформи, що використовуються для вирішення певних завдань соціальної роботи. Базуючись на статистиці щодо рівня проникнення Інтернету в Україні на початку 2024 р.,
обґрунтовано доцільність застосування у соціальній роботі з молодими особами офлайнових, онлайнових та змішаних цифрових інструментів.
На основі аналізу наукової літератури визначено можливі шляхи використання комп’ютерних, консоль- них та мобільних ігор у межах соціальної роботи з молоддю. Відзначено наявність прикладів розроблення спеціалізованих електронних ігор безпосередньо для розв’язання завдань соціальної роботи. Розкрито відмінності між цифровими засобами, які передбачають занурення користувачів у віртуальну та доповнену реальності, наведено приклади вже апробованих діджитал-інструментів, які застосовуються у соціальній роботі, до кожної з них. На підставі узагальнення публікацій у науковій літературі визначено основні шляхи використання інструментів організації мережевої взаємодії та соціальних мереж у соціальній роботі з молодими людьми. З’ясовано потенційні можливості інтеграції цифрових інструментів, які базуються на використанні штучного інтелекту в практику діяльності соціальних працівників, наведено приклади таких діджитал-інструментів. Установлено, що діджитал-засоби доволі часто використовуються на додачу до тра- диційної офлайн-взаємодії з клієнтами.
Визначено основні переваги застосування цифрових інструментів у межах соціальної роботи з молоддю, а також ключові виклики, які постають перед нею у зміненій реальності.