Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Розвиток культури читання молоді в умовах цифровізації суспільства

Show simple item record

dc.contributor.author Цалапова, О. М.
dc.contributor.author Федоренко, М. В.
dc.date.accessioned 2025-01-17T14:54:40Z
dc.date.available 2025-01-17T14:54:40Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 37.091.3:808.5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10720
dc.description Цалапова О. М. Розвиток культури читання молоді в умовах цифровізації суспільства / О. М. Цалапова, М. В. Федоренко // Освіта та педагогічна наука. – 2024. — №2 (186). — C. 3-12. uk_UA
dc.description.abstract Статтю присвячено проблемі розвитку культури читання в умовах цифровізації в еру нон-технологій. Відзначено, що наразі процедура читання має дві практики: читання традиційне й цифрове. Підкреслено, що значний розвиток цифрове читання отримало у сфері освіти: по-перше, тому що саме освіта активно цифровізується, по-друге, в основі навчання завжди лежить текст (відповідно й читання). Представлено дефініцію поняття «цифрове читання» в аспекті змін процедури роботи з текстом, адже сучасний читач використовує скролінг- і скімінг- читання, F- і Z-паттерну тактику знайомства з текстом, синоптичне читання (опрацювання кількох текстів водночас). Доведено, що читання з використанням електронних носіїв є новою практикою читацької діяльності дітей та підлітків, і така практика має і позитивні, і негативн наслідки (зокрема, цифрове недоумство). Схарактеризовано етапність формування свідомого читача: до-читач, читач- початківець, вправний декодер, незалежний читач, свідомий читач. Проаналізовано характер взаємодії з текстом під чаc кожного з етапів формування читацької компетентності. Доведено, що робота з прочитаним повинна посилюватись творчим опрацюванням текстового матеріалу за допомогою різних зображувально-імітативних творчих завдань: виготов-лення поробок з різних матеріалів, скрап- букінг, кардмейкінг, буктрейлер, колажі, хмари тегів, фотоквести, фанфікшн тощо. Загалом стаття розкриває одну з нагальних проблем сучасності – проблему прийняття нової практики цифрового читання в освітньому просторі, необхідність модифікації методики роботи з текстом з метою збереження читацької і творчої активності здобувачів освіти. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject культура читання uk_UA
dc.subject активність uk_UA
dc.subject методика читання uk_UA
dc.subject цифровізація uk_UA
dc.subject цифрове покоління uk_UA
dc.subject цифрове читання uk_UA
dc.title Розвиток культури читання молоді в умовах цифровізації суспільства uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account