Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Інтерпретація дефініції «читацька компетентність здобувача початкової освіти» в реаліях НУШ

Show simple item record

dc.contributor.author Пушко, В. Ф.
dc.contributor.author Правова, Н. В.
dc.date.accessioned 2025-01-17T14:48:11Z
dc.date.available 2025-01-17T14:48:11Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 373.3.091.016:003-028.31(477)
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10719
dc.description Пушко В. Ф. Інтерпретація дефініції «читацька компетентність здобувача початкової освіти» в реаліях НУШ / В. Ф. Пушко, Н. В. Правова // Освіта та педагогічна наука. – 2024. — №2 (186). — C. 13-23. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто сучасне трактування дефініції «читацька компетентність здобувача початкової освіти», її змісту та структури в аспекті реалізації ідей Нової української школи. З’ясовано важливість процесу формування вміння здобувача освіти читати з розумінням на уроках мовно-літературної освітньої галузі. Проаналізовано різні тлумачення поняття «читацька компетентність», визначено їхні спільні та специфічні особливості, що дозволило зробити висновок про багатогранність досліджуваного явища. Виявлено тенденцію до розуміння науковцями читацької компетентності більш широко – як складне багатокомпонентне явище, яке охоплює володіння читачем сукупністю знань, умінь, навичок, ціннісних ставлень, які дають йому змогу ефективно взаємодіяти з різноманітними текстами як частиною повсякденного життя й навчальної діяльності; здатність розуміти, інтерпретувати, оцінювати, відтворювати й використовувати тексти, здійснювати пошук потрібної інформації в них, що забезпечується результатами попереднього психічного розвитку, сформованістю інтелектуальних операцій у школяра. Охарактеризовано погляди науковців щодо компонентів та складників читацької компетентності. Визначено найважливіший чинник впливу на ефективність процесу розвитку читацької компетентності здобувачів освіти – мотивація до читання. Доведено важливість цілеспрямованого формування мотиваційних, ціннісних механізмів читацької компетентності учнів початкової школи з урахуванням особливостей освітнього процесу (дистанційна / змішана форми навчання) в умовах воєнного стану. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject читацька компетентність uk_UA
dc.subject здобувач початкової освіти uk_UA
dc.subject читання з розумінням uk_UA
dc.subject уміння uk_UA
dc.subject дефініція uk_UA
dc.subject інтерпретація uk_UA
dc.subject Нова українська школа uk_UA
dc.subject мовно-літературна освітня галузь uk_UA
dc.title Інтерпретація дефініції «читацька компетентність здобувача початкової освіти» в реаліях НУШ uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account