Abstract:
У статті зазначено, що сучасну активізацію уваги до проблеми лідерства педагога
спричинено глобальними змінами в суспільстві, зокрема, переходом людства на
шлях сталого розвитку, де однією з цілей є освіта для всіх і протягом усього життя, та постійні кардинальні зміни в системі освіти України. Представлено сучасні наукові підходи до сутності понять «лідер» та «лідерство», які тлумачаться авторами з різних поглядів і аспектів (управлінської взаємодії,
особистості, гуманізму, лідера групи, феномену групи тощо). Наголошено, що керівництво й лідерство не тотожні поняття й мають низку суттєвих відмінностей.
Розкрито зміст поняття «лідерська компетентність». Доведено, що її формування потребує цілеспрямованої роботи, особливості професійної діяльності педагога вимагають від нього бути лідером, а результатом такої роботи можуть стати
уміння та навички педагогічного лідерства. Акцентовано увагу на тому, що робота над формуванням лідерської компетентності майбутнього педагога повинна
здійснюватись саме в процесі його професійної підготовки. Сформована лідерська компетентність педагога може мати позитивний вплив не тільки на здобувачів
освіти й колег, але й на самоосвіту та саморозвиток, а також на освітню систему
нашої країни взагалі.