dc.description.abstract |
У статті визначено сутність диджиталізації вищої освіти, розкрито основні переваги та проблеми цього процесу. Висвітлено різні підходи науковців щодо зіставлення понять «диджитизація», «диджиталізація», «цифрова трансформація», проаналізовано власну авторську позицію щодо їх кореляції.
Виявлено основні переваги диджиталізації вищої освіти, схарактеризовано її
топові тренди (штучний інтелект, доповнена і віртуальна реальність, гейміфікація,
інтернет речей, блокчейн), що дозволяє підвищити ефективність процесу навчання, активізувати розвиток мотивації здобувачів освіти.
Установлено, що диджиталізація супроводжується появою суттєвих проблем і
загального характеру (дегуманізація соціальних відносин; поглиблення кризи інтелектуальної культури людей тощо), і на рівні закладу освіти (слабкість і погана продуманість стратегії диджиталізації закладу освіти; недостатня поінформованість представників адміністрації та викладачів про широкий арсенал цифрових технологій, відсуність в освітян практичних умінь успішного застосування цих технологій; нівелювання функції соціалізації студентів через зменшення обсягу живого спілкування з іншими людьми тощо). |
uk_UA |