Abstract:
У статті розкрито волонтерство як діяльність, що здійснюється добровільно
для суспільства або окремих соціальних груп, без розрахунку на винагороду. Проведено аналіз вітчизняних досліджень феномену волонтерства, визначено багатоаспектний характер волонтерської діяльності. Обґрунтовано, щ волонтерська діяльністі сприяє формуванню спільнот, солідарності та позитивним змінам у суспільстві й надає можливість людям розвивати свої навички, отримувати новий досвід та вчитися спілкуватися з людьми, які оточують.
Висвітлено підходи та методи, які можуть бути використані у волонтерській роботі: активне навчання, метод case-study, або метод конкретних ситуацій, групова робота, менторство та коучинг, ігровий підхід та ін. З’ясовано, що тренінгові технології характеризуються своєю здатністю допомагати людям розвиватися та навчатися в сучасному світі через акцент на практичне використання, взаємодію та персоналізацію. Важлива особливість тренінгових технологій – інтерактивність, що дозволяє учасникам у процесі тренінгу слухати і сприймати інформацію та взаємодіяти з нею, активно залучатися до навчання через вправи, міні-лекції, дискусії, рольові ігри та інші методи. Наведено приклади успішних практик
волонтерської роботи з використанням тренінгових технологій та проаналізовано тематику тренінгів для волонтерів – «Стратегії пошуку потреб», «Ефективне управління проєктами» та ін.