Abstract:
У статті обґрунтовано актуальність здійснення медіавиховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в сім’ї. Наголошено, що дошкільний і молодший шкільний вік є надзвичайно важливим періодом для інтелектуального, фізичного та психоемоційного розвитку дитини; сучасна дитина ще до моменту вступу до школи має зазвичай досить значний аудіовізуальний досвід; дошкільнята й учні початкової школи, які стикаються з потоком інформації (навчальної, медійної), що постійно зростає, зазнають значних труднощів, коли їм необхідно виявити пошукові навички, самостійно критично оцінити отриману інформацію, проявляючи не тільки інтелектуальну та пізнавальну активність, але й особистісну індивідуальність. Акцентовано на завданні сучасних батьків надавати допомогу дітям в опануванні вмінь контролювати час спілкування з медіа та працювати з медійною інформацією: знаходити та відбирати найважливіше для себе, відрізняти
справжню інформацію від хибної.
Наголошено на необхідності врахування батьками у процесі медіавиховання вікових особливостей дітей.
Зроблено акцент на ефективності спільної медіатворчості. Розглянуто методи та прийоми, які можуть використовувати батьки для формування медіаграмотності дітей: колективні обговорення творів медіамистецтва; виготовлення колажів, малюнків, афіш, альбомів для вирізок цікавих фактів та інформації з медіа; складання сімейної збірки цитат із відомих мультфільмів чи фільмів; випуск домашньої газети про медіа тощо.