dc.description.abstract |
У статті розглянуто проблему діяльності практичних психологів закладів освіти з формування професійних домагань старшокласників. Визначено такі поняття, як «рівень домагань», «професійні домагання старшокласників», «професійна спрямованість». Установлено, що одним із найголовніших чинників форму-
вання професійних домагань старшокласників є профорієнтаційна робота практичних психологів закладів освіти, в основу якої покладено бачення особистості не як об’єкта, а як суб’єкта саморозвитку, що виступає
як активний учасник професійного самовизначення.
Автором статті проведено емпіричне дослідження рівнів сформованості професійних домагань старшокласників СЗОШ № 12 міста Хмельницького. За результатами дослідження виявлено невисокі показники сформованості професійних домагань старшокласників, низький рівень їхньої самооцінки, не досить сформовану їхню професійну ідентичність, а також невизначеність у власному професійному майбутньому.
Виявлено необхідність у розробленні та впровадженні практичними психологами закладів освіти профорієнтаційних занять для старшокласників у формі тренінгу. Автором статті наголошено на тому, що завдяки застосуванню цих занять практичні психологи закладів освіти зможуть значно покращити показники сформованості професійного самовизначення та професійних домагань старшокласників. |
uk_UA |