Abstract:
У статті схарактеризовано Стратегію розвитку читання на період до 2032
року «Читання як життєва стратегія», схвалену Кабінетом Міністрів України,
окреслено її цілі й завдання. Звернено увагу на їх вирішення в умовах цифровізації сучасного суспільства. Актуалізовано необхідність опанування читачами (дітьми й дорослими) навичок володіння цифровими технологіями. Уточнено поняття цифровий текст. Визначено в контексті реалізації стратегії розвитку читання потенціал літератури для дітей та юнацтва як цифрового тексту, розкрито можливості її використання в сучасному освітньо-інформаційному середовищі. Описано результати соціологічного опитування щодо відповідності сучасного мережевого контенту запитам здобувачів середньої освіти, їхніх батьків, учителів, студентів. Схарактеризовано найбільш популярні в освітньому середовищі цифрові
ресурси, де репрезентовано матеріали з літератури для дітей та юнацтва (книги, відомості про письменників, навчально-методичні і наукові матеріали), визначено
якість представленого контенту. Проаналізовано мобільні застосунки,
де розміщено українські й зарубіжні художні твори в текстовому й аудіоформаті.
Визначено перспективні напрями роботи щодо промоції дитячого читання, забезпечення цифрової доступності української художньої книги.