Abstract:
Метою даної статті є вивчення і аналіз шляхів подолання освітніх втрат у закладах
дошкільної освіти в умовах воєнного стану. Для досягнення цієї мети в процесі дослідження були виконані наступні завдання: розглянуто поняття «освітні втрати» та
визначено основні компоненти поняття; досліджено чинники, що викликають освітні
втрати; визначено ключові шляхи та стратегії, які сприяють подоланню цих освітніх
втрат. Для вивчення даної проблематики були використані наступні загальнонаукові
методи пізнання: критичний аналіз наукової літератури з теми дослідження для всебічного розуміння проблеми; індуктивний та дедуктивний метод для формулювання конкретних висновків і рекомендацій на основі теоретичного аналізу. Зазначено, що сьогодні сфера дошкільної освіти стикається із великими викликами та проблемами, що потребують негайного вирішення. У світлі цих викликів і втрат, важливо визначити
та вивчити шляхи подолання проблем в дошкільній освіті, сприяючи створенню
сприятливого середовища для наймолодших членів нашого суспільства. Відмічено,
що основними чинниками, які зумовили освітні втрати в системі дошкільної освіти
України є: порушення принципу доступності дошкільної освіти; послаблення або відсутність психологічної, медичної, методичної та інформаційної підтримки; відтік кадрів із дошкільних закладів; відсутність своєчасної
підтримки розвитку дитини у сенситивні періоди. Зауважено, що в умовах воєнного
стану важливо створити безпечне та підтримуюче середовище для дітей в дошкільних закладах, забезпечити їм психологічну, медичну та методичну підтримку і усунути кадрові проблеми для надання якісної дошкільної освіти. У висновку зазначено,
що подолання освітніх втрат у дошкільних закладах в умовах воєнного стану потребує докладних дій та співпраці всіх учасників освітнього процесу, спрямованих на
створення безпечного та підтримуючого середовища для дітей та забезпечення якісної дошкільної освіти в умовах викликів, які виникають внаслідок повномасштабного
вторгнення.