Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Використання засобів народного малярства у професійній підготовці майбутніх художників декоративно-прикладного мистецтва

Show simple item record

dc.contributor.author Дігтяр, Н.
dc.contributor.author Мікеладзе, Н.
dc.contributor.author Соболевський, О.
dc.date.accessioned 2024-10-15T12:41:01Z
dc.date.available 2024-10-15T12:41:01Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.other УДК 741/743:[378.046:75]
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10512
dc.description Дігтяр Н. Використання засобів народного малярства у професійній підготовці майбутніх художників декоративно-прикладного мистецтва / Н. Дігтяр, Н. Мікеладзе, О. Соболевський // Актуальні питання гуманітарних наук. –2024. – Вип. 75, том 1. – С. 51-55. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена одному з цікавих феноменів народного мистецтва – народному малярству. Автор зазначає, що народне малярство визначають як твори релігійного та світського змісту, що відображають сільський побут українців та мають ознаки сакральності і фольклорності. Підкреслено, що народні картини не тільки були окрасою житла, а й сприймалися як втілення духовності й національної пам’яті. Наголошено, що народне малювання захоплює своєю простотою та доступністю – це стрімка, графічна лінія, плавний контур, чистий локальний колір, проста та вільна композиція творів. Вказано, що прикметною стилістичною ознакою українського малярства є лінійна розробка площини. Виділено основні засоби народного малярства: колір, лінія, композиція. Зазначено, колір в народному мистецтві мав локальний характер, бо здебільшого ніс у собі певну символіку, а, відтак, складні кольори майже не використовувалися. Виокремлено, що графічна лінія слугувала засобом, який відділяє у творі кольорові площини одна від одної, проте об’єднує композицію в єдине ціле. Проаналізовано, що композиція творів народного малярства врівноважується саме за допомогою колірних мас, композиція вільна, на відміну від декоративного малярства. Визначено, що оволодіння студентами мистецьких вузів лінією, композицією, розуміння семантики кольорів, етнокультурного значення кольору, розкриває перед майбутніми художниками світ народного малярства. Студенти мають змогу освоїти різні види ліній, які застосовувалися при створенні зображень у народному малярстві; за допомогою багаторазових повторень основних вправ навчитися легко та невимушено переносити свої ідеї на папір. Таким чином молодь знайомиться з особливостями народного малювання, специфікою кольору, лінії, композиції народного малярства, залучається до просвітницької роботи; виховуються смаки майбутніх художників щодо творів справжнього народного мистецтва. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject народне малярство uk_UA
dc.subject засоби uk_UA
dc.subject лінія uk_UA
dc.subject колір uk_UA
dc.subject композиція uk_UA
dc.subject студенти мистецьких вузів uk_UA
dc.title Використання засобів народного малярства у професійній підготовці майбутніх художників декоративно-прикладного мистецтва uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account