dc.description.abstract |
У статті наголошено, що соціально-емоційне навчання є вагомим складником будь-якої
форми здобуття початкової освіти, що сприяє вихованню громадян, здатних до плідної взаємодії та розуміння себе й інших, заохочує робити добрі вчинки. Схарактеризовано ключові зміни та потреби в освітньому процесі закладу вищої освіти в умовах невизначеного часу. Представлено та проаналізовано результати анкетування здобувачів освіти спеціальності 013 Початкова освіта факультету дошкільної, початкової освіти і мистецтв Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, що дало змогу розглянути підходи до розуміння терміна СЕН, описати рівень сприйняття та готовності майбутніх учителів початкових класів до впровадження соціально-емоційного навчання, зокрема, шляхом використання цифрових технологій. У результаті дослідження виявлено бажання студентів пізнавати теоретичні основи та практики СЕН, розробляти авторські вправи цифрового формату, розвивавати власні
соціально-емоційні навички, проходити курси неформальної освіти з цього напряму для збагачення педагогічного досвіду. Також аналіз результатів зафіксував високі показники ввічливості з боку викладачів та студентів, прагнення до участі у проведенні релаксаційних хвилинок під час освітнього процесу у вишах. Зазначено, що можливості соціально-емоційного розвитку розширюються разом із цифровими технологіями, адже використання вчителями цифрових інструментів та матеріалів, інтерактивних методів сприяє розвитку учнівських навичок, необхідних для досягнення успіху у сучасному світі. Сформульовано методичні рекомендації щодо впровадження елементів соціально-емоційного навчання в цифровий освітній простір університету. Продемонстровано реалізацію ефективного використання методів та засобів навчання у ЗВО на основі відкритого процесу обміну знаннями та досвідом, партнерської взаємодії. |
uk_UA |