dc.description.abstract |
У статті актуалізується проблема розвитку компетентності магістрів-олігофренопедагогів, діяльність яких передбачає роботу з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку. На жаль, сьогодні збільшується кількість дітей з такими порушеннями в закладах спеціальної та інклюзивної освіти, а тому виникає потреба у фахівцях, здатних здійснювати корекційно-розвивальну роботу на засадах гуманізму, рівності та партнерства. Розуміння сутності даного явища зумовлюється обґрунтованими підходами до його дослідження, де особлива роль належить інтегративному. За результатами аналізу довідкової та науково-педагогічної літератури уточнено поняття «підхід», «методологічний підхід». У статті підсумовано, що категорію «методологічний підхід» слід розуміти як підґрунтя досліджуваного явища або процесу, яке поєднує у собі філософські, теоретичні та методологічні знання. Наголошено, що поєднання різних підходів до реалізації змісту освіти обґрунтовує інтегративний підхід. Узагальнено різні погляди до питання інтеграції в освіті. Зроблено висновок:
інтеграція в освіті спрямована на поєднання різних елементів, шляхів з метою формування цілісної системи уявлень про світ, певні явища та властивості. Реалізація інтегративного підходу сприятиме існуванню та взаємодії різних думок та ідей. У статті також зазначено, що у професійній освіті впровадження даного методологічного підходу здійснюється за допомогою інтеграції різних знань, використання інтегрованого методичного забезпечення, єдності теорії та практики. Проаналізовано особливості його використання у спеціальній та інклюзивній освіті, а також роль у дослідженні
розвитку фахової компетентності магістра-олігофренопедагога в системі професійної підготовки. Встановлено, що застосування інтегративного підходу сприятиме вирішенню як предметних, так і загальних завдань на основі психологічних, педагогічних, медичних, анатомо-фізіологічних та інших знань і сприятиме становленню компетентного фахівця, здатного надавати психолого-педагогічну підтримку, генерувати нові ідеї, прагнути до самовдосконалення. |
uk_UA |