Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Інтегративний підхід до розвитку фахової компетентності магістрів- олігофренопедагогів у системі професійної підготовки

Show simple item record

dc.contributor.author Капустіна, О. І.
dc.date.accessioned 2024-09-27T12:26:39Z
dc.date.available 2024-09-27T12:26:39Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 378.22:376-056.36]:005.336.2(045)
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10429
dc.description Капустіна О. І. Інтегративний підхід до розвитку фахової компетентності магістрів- олігофренопедагогів у системі професійної підготовки / О. І. Капустіна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2023. - № 5 (359), грудень. – С. 74-80. uk_UA
dc.description.abstract У статті актуалізується проблема розвитку компетентності магістрів-олігофренопедагогів, діяльність яких передбачає роботу з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку. На жаль, сьогодні збільшується кількість дітей з такими порушеннями в закладах спеціальної та інклюзивної освіти, а тому виникає потреба у фахівцях, здатних здійснювати корекційно-розвивальну роботу на засадах гуманізму, рівності та партнерства. Розуміння сутності даного явища зумовлюється обґрунтованими підходами до його дослідження, де особлива роль належить інтегративному. За результатами аналізу довідкової та науково-педагогічної літератури уточнено поняття «підхід», «методологічний підхід». У статті підсумовано, що категорію «методологічний підхід» слід розуміти як підґрунтя досліджуваного явища або процесу, яке поєднує у собі філософські, теоретичні та методологічні знання. Наголошено, що поєднання різних підходів до реалізації змісту освіти обґрунтовує інтегративний підхід. Узагальнено різні погляди до питання інтеграції в освіті. Зроблено висновок: інтеграція в освіті спрямована на поєднання різних елементів, шляхів з метою формування цілісної системи уявлень про світ, певні явища та властивості. Реалізація інтегративного підходу сприятиме існуванню та взаємодії різних думок та ідей. У статті також зазначено, що у професійній освіті впровадження даного методологічного підходу здійснюється за допомогою інтеграції різних знань, використання інтегрованого методичного забезпечення, єдності теорії та практики. Проаналізовано особливості його використання у спеціальній та інклюзивній освіті, а також роль у дослідженні розвитку фахової компетентності магістра-олігофренопедагога в системі професійної підготовки. Встановлено, що застосування інтегративного підходу сприятиме вирішенню як предметних, так і загальних завдань на основі психологічних, педагогічних, медичних, анатомо-фізіологічних та інших знань і сприятиме становленню компетентного фахівця, здатного надавати психолого-педагогічну підтримку, генерувати нові ідеї, прагнути до самовдосконалення. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» uk_UA
dc.subject підхід uk_UA
dc.subject інтеграція uk_UA
dc.subject інтегративний підхід uk_UA
dc.subject фахова компетентність uk_UA
dc.subject магістр-олігофренопедагог uk_UA
dc.title Інтегративний підхід до розвитку фахової компетентності магістрів- олігофренопедагогів у системі професійної підготовки uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account