Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Стан освіти на Харківщині під час Другої світової війни

Show simple item record

dc.contributor.author Костак, К. А.
dc.date.accessioned 2024-09-27T12:20:29Z
dc.date.available 2024-09-27T12:20:29Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 37(091)(477.54)"1941/1945"
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10428
dc.description Костак К. А. Стан освіти на Харківщині під час Другої світової війни / К. А. Костак // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2023. - № 5 (359), грудень. – С. 81-88. uk_UA
dc.description.abstract Україна в період Другої світової війни була однією із 40 країн світу, на території яких велись повномасштабні бойові дії, і все населення Харківщини, поряд з іншими регіонами, відчуло всю гамму наслідків мороку війни. У поданій статті досліджений стан освіти дітей на Харківщині (1941–1943 роки). У матеріалах статті відображена трагічна доля дітей типового розвитку та дітей з психофізичними порушеннями, закладів освіти й установ, в яких діти виховувались та навчались, рівень забезпечення навчального процесу. У публікації охарактеризована послідовність і пріоритетність проведення тимчасовою владою евакуації населення. З’ясовано, що все стратегічно цінне, що не було вивезено в більш безпечні регіони країни і, відповідно, могло дістатись ворогу, було знищене. Населення під час окупації, яке не мало можливості евакуюватись, залишалось у нелюдських умовах, панував повальний голод, люди масово вмирали. Щодо стану освіти в часи німецької окупації в Харкові відомо, що в місті працювало 20 народних шкіл. Велике значення для культурного й освітнього життя Харківщини мала організація «Просвіта», що складалась з проукраїнської інтелігенції, яка ставила за мету відродження українських національних ідей. Члени організації були противниками більшовистського режиму, деякі були політв’язнями і мали надії, що з приходом Германії на території України пануватиме більш цивілізований світ, який не буде гнобити проукраїнські ідеї. Велику увагу в статті приділено аналізу важкої долі дітей з порушеннями розвитку та установ, у яких вони виховувались. Також наведений огляд п’яти дитячих закладів, які залишились у місті – це школа-інтернат імені В. Г. Короленка для сліпих дітей, дитячий будинок в Сокольниках, дитячі будинки № 1, 2 та 7. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» uk_UA
dc.subject війна uk_UA
dc.subject діти uk_UA
dc.subject німецька окупація uk_UA
dc.subject спеціальна освіта uk_UA
dc.subject особи з порушеннями розвитку uk_UA
dc.subject Харківський регіон uk_UA
dc.title Стан освіти на Харківщині під час Другої світової війни uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account