Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Дослідницька діяльність здобувачів освіти на уроках української мови

Show simple item record

dc.contributor.author Маркотенко, Т. С.
dc.contributor.author Мельник, Л. В.
dc.date.accessioned 2024-09-27T09:24:20Z
dc.date.available 2024-09-27T09:24:20Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 37.016:811.161.2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10424
dc.description Маркотенко Т. С. Дослідницька діяльність здобувачів освіти на уроках української мови / Т. С. Маркотенко, Л. В. Мельник // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2023. - № 5 (359), грудень. – С. 89-98. uk_UA
dc.description.abstract У статті розкрито поняття «дослідницька діяльність», проаналізовано дослідницьку діяльність учнів на уроках української мови, спрямовану на інтеграцію навчання й наукового пошуку, розв’язання нових для здобувачів освіти проблем і реалізацію поставлених теоретичних і практичних завдань. Визначено основні принципи дослідницької діяльності, серед яких доступність, свідомість, природність, самодіяльність. Окреслено методи й прийоми організації дослідницької діяльності, що сприяють формуванню в здобувачів освіти аналітичних здібностей, уміння порівнювати, класифікувати та узагальнювати інформацію. Визначено сутність дослідницького методу, з’ясовано, що завдяки дослідницькій діяльності виробляється ряд умінь: аналітико-синтетичні (уміння аналізувати, синтезувати інформацію, виділяти головне, суттєве, описувати явища або процеси); інформаційні (навички роботи з джерелами, технічними засобами інформації, бібліографічного пошуку); креативні (уміння генерувати ідеї, створювати свій алгоритм вирішення поставлених завдань, переносити набуті знання й уміння в нові проблемні ситуації); комунікативні (створення письмових та усних висловлювань, діалог з іншими, захист своєї думки у вигляді повідомлення). Запропоновано вправи й дослідницькі завдання з української мови, що можуть застосовуватися в процесі формування дослідницьких умінь здобувачів освіти. Доведено, що використання елементів проблемного, пошукового й дослідницького методів робить навчання української мови більш продуктивним, а розвиток дослідницьких умінь учнів сприяє активізації в них пізнавального інтересу й мотивації до навчання. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічні науки;
dc.subject дослідницька діяльність uk_UA
dc.subject дослідницькі вміння uk_UA
dc.subject метод навчання uk_UA
dc.subject здобувачі освіти uk_UA
dc.subject українська мова uk_UA
dc.title Дослідницька діяльність здобувачів освіти на уроках української мови uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account