Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Дослідження феномена самовдосконалення в міждисциплі- нарному контексті

Show simple item record

dc.contributor.author Желанова, В. В.
dc.contributor.author Рій, Ю. В.
dc.date.accessioned 2024-09-27T09:19:31Z
dc.date.available 2024-09-27T09:19:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 37.011.3-051:159.947.3
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10423
dc.description Желанова В. В. Дослідження феномена самовдосконалення в міждисциплі- нарному контексті / В. В. Желанова, Ю. В. Рій // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2023. - № 5 (359), грудень. – С. 15-24. uk_UA
dc.description.abstract У поданій статті доведено актуальність феномена самовдосконалення як суттєвої особистісної та професійної якості у контексті глобалізації сучасного світу, інтеграції освіти України до європейського освітнього простору, трансгресивності суспільства в ХХІ столітті. Обґрунтовано доцільність аналізу самовдосконалення на засаді міждисциплінарної методології, що передбачає розгляд певних об’єктів, явищ і процесів як міждисциплінарний синтез відповідно до феноменології різних наук. У форматі філософії проаналізована ґенеза підходів до тлумачення самовдосконалення починаючи з часів античності. Висвітлена суспільна зумовленість процесу самовдосконалення, представлено розгляд його базових форм, а саме: ідеалістичної, матеріалістичної та діалектичної. Доведена детермінація самовдосконалення особистості цілями й цінностями суспільства. Представлено три основних аспекти розгляду самовдосконалення в психології, а саме: як явища, що розкриває можливості людини, її сутність; як явища самоактуалізації особистості; як якості, що сприяє духовному росту особистості і виявляє можливості свідомості та самосвідомості людини. Акцентовано зв’язок самовдосконалення із суб’єктністю особистості. З’ясовано, що самовдосконалення особистості залежить від її власної активності, цілей, мотивів і переконань. Педагогічне трактування самовдосконалення пов’язане з його розглядом як найвищої форми саморозвитку особистості, що є усвідомленим і спрямованим на зміну себе і своїх професійних здібностей процесом, який відповідає зовнішнім і внутрішнім вимогам та загальнолюдським цінностям. З’ясовано, що поняття «самовдосконалення» науковці іноді ототожнюють з такими поняттями, як «самоактуалізація», «саморозвиток», «самовиховання», «самореалізація», «самоосвіта». uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» uk_UA
dc.subject самовдосконалення uk_UA
dc.subject саморозвиток uk_UA
dc.subject міждисциплінарність uk_UA
dc.subject особистість uk_UA
dc.subject самовиховання uk_UA
dc.subject професійна якість uk_UA
dc.title Дослідження феномена самовдосконалення в міждисциплі- нарному контексті uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account