Abstract:
Стаття присвячена висвітленню впливу дистанційного навчання на формування професійної компетентності майбутніх педагогів до роботи в початковій школі. Актуальність статті зумовлена необхідністю формування професійної компетентності,
яка визначена у Професійному стандарті за професіями «Вчитель початкових класів
закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти»,
«Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)». Визначено, що
для формування професійної компетентності майбутніх педагогів до роботи у
початковій школі в умовах дистанційного навчання використовують інформаційно-
освітнє середовище закладів освіти, електронні навчальні та системні комплекси,
персональні веб-сторінки, блоги та веб-квести, а також хмарні технології, пошукові
системи, соціальні сервіси. Встановлено, що професійна компетентність майбутнього педагога початкової школи включає мовно-комунікативну компетентність,
предметно-методичну компетентність, інформаційно-цифрову компетентність,
психологічну компетентність, емоційну-етичну компетентність, компетентність
педагогічного партнерства, інклюзивну компетентність, здоров’язбережувальну
компетентність, проєктувальну компетентність, прогностичну компетентність, організаційну компетентність, оцінювально-аналітичну компетентність,
інноваційну компетентність та рефлексивну компетентність. Встановлено, що
важливим інструментом дистанційного навчання у ЗВО майбутніх педагогів початкової школи у ході формування у них професійної компетентності є використання
соціальних медіа, а також різних дистанційних платформ, зокрема Moodle, Microsoft
Teams, Zoom, Google Meet, Skype, WhatsApp, Viber, Telegram, Email, ClassDojo, Сlasstime, Kahoot, LearningApps.org тощо. З’ясовано, що професійна компетентність майбутнього педагога до роботи у початковій школі – це поєднання особистісних якостей, знання загальної культури та кваліфікації, уміння, системного володіння та гармонійного включення в педагогічну діяльність задля досягнення оптимальних результатів в професійній діяльності у початковій школі.