Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Пріоритетні цінності французької аксіологічної парадигми на матеріалі найуживаніших французьких фразеологізмів

Show simple item record

dc.contributor.author Шаповалова, Л. В.
dc.date.accessioned 2022-12-12T23:35:42Z
dc.date.available 2022-12-12T23:35:42Z
dc.date.issued 2021-10
dc.identifier.other УДК 81’ 373.7:811.133.1’27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9306
dc.description Шаповалова Л. В. Пріоритетні цінності французької аксіологічної парадигми на матеріалі найуживаніших французьких фразеологізмів / Л. В. Шаповалова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2021. - № 7 (345), жовтень. – С. 68-77. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуті і проаналізовані 10 із 1500 найуживаніших французьких фразеологізмів із сайту „Les expressions françaises décortiquées”. Фразеологічна картина світу відіграє важливу роль у пізнанні навколишнього середовища, оскільки не тільки фіксує у мові його феномени, а й додає до них конотацій, які проявляються у виборі слів певного мовного регістру, у метафоризації, евфемізації, оцінюванні. Дослідження цінностей, зафіксованих у фразеологізмах, та способів їх репрезентації дозволяють вибудувати ціннісну ієрархію у французькому менталітеті та зрозуміти основні риси французького національного характеру. Ми дотримуємося широкого розуміння фразеології і вважаємо фразеологізмами не тільки ідіоми, а й фразеологічні єдності, прислів’я, приказки, крилаті вислови, мовленнєві штампи, оскільки всі вони називають той чи інший концепт, відтворюються у незмінному вигляді, є стійкими словосполученнями чи виразами. Взяті до аналізу фразеологічні одиниці виділені за частотою звернень, що дозволяє визначити ієрархію цінностей у французькій фразеологічній картині світу. Майже кожний із сталих висловів, номінує один концепт, а частота звернення до них дозволяє не тільки зрозуміти їх пріоритетність у французькому менталітеті, а й окреслити риси французького національного характеру. У виділених фразеологізмах зафіксовано французькі національні цінності, а відношення до них виокремлюється на підставі конотацій, регістру мовлення, присутній евфемізації, метафоризації, оцінювання. Перелічені напрями дослідження та виявлення соціальних шарів, у яких виникли фразеологізми, говорить про те, де деноміновані ними феномени були поширені найбільше і про ієрархію цінностей, зафіксованих у них, у французькій ментальності. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries філологічні науки;
dc.subject фразеологічна картина світу uk_UA
dc.subject фразеологізм uk_UA
dc.subject цінність uk_UA
dc.subject оцінка uk_UA
dc.subject ієрархія uk_UA
dc.subject менталітет uk_UA
dc.subject національний характер uk_UA
dc.subject метафоризація uk_UA
dc.subject евфемізація uk_UA
dc.title Пріоритетні цінності французької аксіологічної парадигми на матеріалі найуживаніших французьких фразеологізмів uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account