Abstract:
У дисертації вперше досліджено традиції візантійського музичного виховання в церковній обрядовості Київської Русі; визначено наукові підходи та основні площини висвітлення цієї проблеми у вітчизняній і зарубіжній історіографії; розкрито соціально-економічні, культурно-політичні й етнокультурні передумови становлення традицій християнського музичного виховання й відповідні їм зворотні та зустрічні тенденції; проаналізовано теоретико-практичні засади (основоположні принципи, методи та форми організації занять) музичного виховання у Візантії ІV – ІХ ст.; виявлено спільне та відмінне в традиціях музичного виховання та церковній обрядовості Візантії й Київської Русі, проаналізовано теорії «культурного діалогу», «трансплантації» та «пріоритетності слов’янської культури» у взаємодії візантійських і києвських традицій; показано дієвість києворуських традицій музичного виховання на сучасному етапі розвитку освіти в Україні на прикладі їхнього випереджально-розвивального значення в дошкільному та вищому закладах освіти.
Description:
Лебединська М. О. Візантійські традиції музичного виховання в церковній обрядовості Київської Русі : дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук за спеціальністю 13.00.01 ‒ загальна педагогіка та історія педагогіки / Марина Олександрівна Лебединська ; наук. кер. Ірина Василівна Цебрій ; Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». – Полтава, 2018. - 254 с.