Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/8122
Title: Дефініція «критичне мислення» в науковому педагогічному дискурсі
Authors: Починкова, М.М.
Keywords: критичне мислення
критичність
критичний
критика
мислення
Issue Date: 2019
Publisher: ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка"
Abstract: У статті проаналізовано сучасний вітчиз¬няний і зарубіжний науковий педагогічний дискурс у контексті дослідження сутності дефініції «критичне мислення». Представ¬лено основні теоретичні положення американських психологів (Д. Браун, Дж. Дьюї, М. Ліпман, Р. Пауль, Д. Халперн), які є основою сучасних досліджень критич¬ного мислення. Виокремлено кілька класи¬фікацій визначення поняття «критичне мислення»: за визначальною ознакою критичності, за напрямами, за парадигмами. Доведено, що в сучасному науковому педагогічному дискурсі „критичне мис¬лення» визначено як: розумова діяльність, протиставлення іншим розумовим опера¬ціям, здатність визначити проблему та розв’язати її, здатність до оцінки явищ, дійсності, здатність до використання різних прийомів інформації. Зазначено, що на сьогодні не існує єдиного визначення дефініції «критичне мислення»; наявна тенденційність у визначенні цього поняття, зумовлена відбором ключових властивостей поняття «критичне мислення» згідно з предметом та напрямами конкретного дослідження.
Description: Починкова М. М. Дефініція «критичне мислення» в науковому педагогічному дискурсі / М.М.Починкова // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред.А.В.Жучок; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2019. - № 1 (170). – С.37-48.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/8122
Appears in Collections:Починкова Марія Миколаївна

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6.pdf182.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.