Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/8122
Title: | Дефініція «критичне мислення» в науковому педагогічному дискурсі |
Authors: | Починкова, М.М. |
Keywords: | критичне мислення критичність критичний критика мислення |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
Abstract: | У статті проаналізовано сучасний вітчиз¬няний і зарубіжний науковий педагогічний дискурс у контексті дослідження сутності дефініції «критичне мислення». Представ¬лено основні теоретичні положення американських психологів (Д. Браун, Дж. Дьюї, М. Ліпман, Р. Пауль, Д. Халперн), які є основою сучасних досліджень критич¬ного мислення. Виокремлено кілька класи¬фікацій визначення поняття «критичне мислення»: за визначальною ознакою критичності, за напрямами, за парадигмами. Доведено, що в сучасному науковому педагогічному дискурсі „критичне мис¬лення» визначено як: розумова діяльність, протиставлення іншим розумовим опера¬ціям, здатність визначити проблему та розв’язати її, здатність до оцінки явищ, дійсності, здатність до використання різних прийомів інформації. Зазначено, що на сьогодні не існує єдиного визначення дефініції «критичне мислення»; наявна тенденційність у визначенні цього поняття, зумовлена відбором ключових властивостей поняття «критичне мислення» згідно з предметом та напрямами конкретного дослідження. |
Description: | Починкова М. М. Дефініція «критичне мислення» в науковому педагогічному дискурсі / М.М.Починкова // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред.А.В.Жучок; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2019. - № 1 (170). – С.37-48. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/8122 |
Appears in Collections: | Починкова Марія Миколаївна |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.