Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/8039
Title: | Складові та структура індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивних закладів дошкільної освіти |
Authors: | Бистрова, Ю.О. Коваленко, В.Є. |
Keywords: | дитина з особливими освітніми потребами інклюзивне освітнє середовище індивідуальна програма розвитку |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
Series/Report no.: | педагогічні науки; |
Abstract: | В статті аналізується проблема розробки індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної групи закладу дошкільної освіти. Індивідуальна програма розвитку розглядається як документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання. Проаналізовано нормативно-правове забезпечення інклюзивного навчання, конкретизовано зміст структурних компонентів індивідуальної програми розвитку на дитину дошкільного віку з особливими освітніми потребами. Обгрунтовано, що в індивідуальній програмі розвитку доцільно зазначити більш детальну інформацію про батьків дитини з особливими освітніми потребами соціалогічного та соціально- психологічного характеру; розглянуто значення динамічної психолого- медико-педагогічної діагностики розвитку. Розкривається змістовне наповнення програми комплексної психолого-педагогічної діагностики розвитку дитини фахівцями команди психолого-педагогічного супроводу; визначено та охарактеризовано сфери здійснення прогностичної психологічної діагностики та напрямки педагогічної оцінки. Конкретизовано зміст адаптацій та модифікацій просторово-предметного, психодидактичного та соціального компонентів інклюзивного освітнього середовища закладу дошкільної освіти. Розглядаються особливості розробки індивідуального освітнього плану та роботи з батьками в процесі складання індивідуальної програми розвитку. |
Description: | Бистрова Ю. О. Складові та структура індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивних закладів дошкільної освіти / Ю.О.Бистрова,В.Є.Коваленко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2019. - №6 (329),жовтень.- Ч.1. – С.189-202. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/8039 |
Appears in Collections: | Статті |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.