Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/6694
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМорозова, М. М.-
dc.date.accessioned2020-12-17T17:04:22Z-
dc.date.available2020-12-17T17:04:22Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.otherУДК 378.14:33:001.891-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/6694-
dc.descriptionМорозова М.М. Виховна робота з формування економічної свідомості студентів гуманітарних спеціальностей / М.М. Морозова // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). - С 60-67uk_UA
dc.description.abstractВизначити можливості виховних заходів, спрямованих на формування економічної свідомості студентів ВНЗ гуманітарних спеціальностей. Українські та зарубіжні педагоги наголошують, що метою економічного виховання є формування й закріплення певних зразків (моделей) поведінки в економічній системі, заснованих на знаннях,нормах і правилах. Їх дотримання хоча й робить життя людей більш прагматичним (заснованим на економічних принципах), але водночас залишає більший ступінь свободи для самореалізації. Освоюючи нові для себе економічні ролі,люди змінюють спосіб свого мислення (тим самим підпорядковуючи його законам економіки)uk_UA
dc.description.sponsorshipThe article deals with the analysis of the potential of educational activities aimed at forming economic awareness of the students of the Humanities.The author points out that economic education of students should be viewed upon as a pedagogical influence of other people (parents, educators, communities, etc.) aimed at forming certain economically relevant features of a personality. Thus, the result of economic education represents an integral unity of views and principles, habits and skills, traditions and customs based on the man's economic knowledge and culture. The educational activities on forming economic awareness of students of the Humanities to which the author refers discussions on economic issues, carrying out quizzes, seminars, games and role plays on economic topics, organization of work of scientific circles, educational hours, scientific and practical conferences, trainings and thematic weeks on economic problems, etc., contribute, as the author proves it, to the development of the students' personal qualities and leadership skills which helps them to successfully fulfill their professional activity in the process of solving economic tasks. They also reinforce the formation of a positive attitude to their future professional activity, the development of their basic economic skills and habits, including the accumulation of the necessary experience of economic activity in the educational process of a higher educational establishment.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка"uk_UA
dc.subjectекономічна свідомістьuk_UA
dc.subjectвиховна роботаuk_UA
dc.subjectнавчально-виховні заходиuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectвищі навчальні закладиuk_UA
dc.titleВиховна робота з формування економічної свідомості студентів гуманітарних спеціальностейuk_UA
dc.title.alternativeEducation activities aimed at forming economic awareness of students of the humanitiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Морозова Марія Миколаївна

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf142.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.