Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/640
Title: Теорія і практика соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору
Authors: Чайковський, М. Є.
Keywords: педагогіка
соціально-педагогічна робота
інклюзивна освіта
люди з обмеженими можливостями
Issue Date: 2016
Publisher: ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка"
Abstract: У дисертаційній роботі представлено та науково обґрунтовано теоретико-методичні засади соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору вищого навчального закладу. Проаналізовано проблему соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами у сучасній педагогічній науці; розкрито соціально-педагогічний контекст змісту вітчизняних і міжнародних нормативно-правових документів щодо забезпечення вищої освіти для осіб з особливими потребами; визначено особливості практики інтегрованого та інклюзивного навчання молоді з особливими потребами в системі вищої освіти. Здійснено теоретичний аналіз інклюзивної освіти як сучасного соціально-педагогічного феномену; розкрито сутність та складові соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору; надано характеристику інклюзивній компетентності викладачів як чинника розвитку соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами. За результатами дослідження обґрунтовано концептуальні основи та розроблено педагогічні технології соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору ВНЗ; визначено технології формування інклюзивної компетентності викладачів як суб’єктів соціально-педагогічної роботи зі студентами даної категорії. Апробовано педагогічні технології соціально- педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору ВНЗ, які складають дві провідні концептуальні ідеї: перша пов’язана із необхідністю орієнтування соціально-педагогічних технологій на розвиток інклюзивного освітнього простору ВНЗ як умови формування здатності молоді з особливими потребами до соціальної взаємодії із суб’єктами інклюзії, до адаптації та самореалізації в умовах ВНЗ; друга полягає у визнанні персоніфікованої соціально-педагогічної підтримки студента з особливими потребами пріоритетним напрямом соціально-педагогічної діяльності з цією категорією молоді в умовах інклюзивної освіти.
Description: Чайковський М. Є. Теорія і практика соціально-педагогічної роботи з молоддю з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору : дис. на здобуття наук. ступ. док. пед. наук : 13.00.05 - соціальна педагогіка / М. Є. Чайковський ; наук. керівник Лактіонова Галина Михайлівна ; ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”. − Старобільськ, 2016. - 570 с.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/640
ISSN: 
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chaikovsk dis.pdf3.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.