Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4305
Title: Теоретичні основи і сутність школи, дружньої до дитини, як засіб протидії жорстокості і буллінгу в закладах середньої освіти
Authors: Трубанів, І.М.
Keywords: школа
дружня до дитини
буллінг
жорстокість
теоретичні основи
наукові підходи різного рівня
освіта
права дитини
безпека дитини
благополуччя дитини
Issue Date: 2019
Publisher: ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка"
Series/Report no.: педагогічні науки;
Abstract: Стаття розкриває актуальність протидії буллінгу і жорстокості в дитячому освітньому середовищі в світі та в Україні, масовість і небезпеку цього явища для майбутнього. Сьогодні майже кожна дитина відчуває на собі ці явища в школі України і в світі. В статті проведено теоретичний аналіз поняття «школа, дружня до дитини», узагальнено і показано існуючий в світі досвід створення і роботи таких шкіл. В статті відзначено, що створення таких шкіл – це політика і ідеологія ЮНІСЕФ в світі для безпеки дітей і підвищення якості освіти. Автор уточнює значення, можливості школи, дружньої до дитини, з огляду на проблему протидії жорстокості і буллінгу в освітньому дитячому середовищі. В статті доведено, що такі школи можуть протидіяти жорстокості і буллінгу. В роботі показано ознаки такої школи на прикладі вимог ЮНІСЕФ, закордонного та вітчизняного досвіду. Розкрито напрямки реалізації ідеї такої школи в різних країнах (Молдові, Казахстані, Україні тощо). В статті проаналізовано сучасні діючі проекти таких шкіл з огляду на визначення їх теоретичних основ. Уперше визначено і систематизовано комплекс наукових основ, які формують ознаки шкіл, дружніх до дитини. Це підходи різних рівнів (методологічні, теоретичні, загальнонаукові, конкретнонаукові, педагогічні і соціально-педагогічні підходи).
Description: Трубанів І.М. Теоретичні основи і сутність школи, дружньої до дитини, як засіб протидії жорстокості і буллінгу в закладах середньої освіти / І.М.Трубанів // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 1. - С. 117 -131
URI: http://hdl.handle.net/123456789/4305
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdf325.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.