Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/4038
Title: | Здоров’язбережувальна компетентність як складова якісної професійної підготовки здобувачів вищої освіти |
Other Titles: | Здоровьесберегательная компетентность как составляющая качественной профессиональной подготовки соискателей высшего образования Health Saving Competence as a Component of High Quality Vocational Training of Higher Education Applicants |
Authors: | Отравенко, О. В. Отравенко, Е. В. Otravenko, O. |
Keywords: | здобувачі вищої освіти здоров’язбережувальна компетентність якість навчання професійна підготовка |
Issue Date: | May-2019 |
Publisher: | ДЗ " Луганський національний університет імені Тараса Шевченка " |
Series/Report no.: | Педагогічні науки; |
Abstract: | Стаття присвячена дослідженню проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів як складової якісної професійної підготовки в закладах вищої освіти. Метою статті є аналіз науково-методичної літератури з проблеми дослідження та визначення компонентів, показників й рівнів сформованості здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти в процесі професійної підготовки. Для успішного вирішення завдань дослідження нами було визначено поняття «здоров’язбережувальна компетентність здобувачів вищої освіти» – як багатофакторна якість особистості, що інтегрує знання, уміння, навички, досвід та особистісні якості, які є дуже важливими чинниками для досягнення високих результатів у майбутній професійній діяльності; мотивів, ставлень та цінностей, що спрямовані на усвідомлення важливості здоров’я, здорового стилю життя для всієї життєдіяльності особистості, створення здоров’язберігаючого середовища та здоров’язберігаючої поведінки здобувачів в закладі вищої освіти й вдосконалення власного творчого потенціалу. На нашу думку, сутність здоров’язбережувальних технологій, що застосовуються на лекційних, практичних та самостійних заняттях, полягає в комплексній оцінці умов освіти і виховання, що дозволяють забезпечувати відмінний стан здоров’я молоді, дбати про високий рівень їхньої самореалізації, удосконалення навичок здорового стилю життя; ведення щоденників самоконтролю, здійснювати моніторинг показників індивідуального розвитку, прогнозувати можливі зміни здоров’я і проводити відповідні психолого-педагогічні, коригувальні, здоров’язбережувальні, рекреаційні заходи. Визначено компоненти структури здоров’язбережувальної компетентності здобувачів у закладах вищої освіти: когнітивний, аксіологічний та особистісно-діяльнісний. Всі компоненти взаємопов’язані. Слід підкреслити, що кожна конкретна ситуація вимагає певного підбору здібностей, якостей особистості, готовності майбутнього фахівця до здоров’язберігаючої діяльності. Як рівнів сформованості виділені: елементарний (низький), професійно-спрямований (середній), ціннісно-смисловий (високий). Визначено очікуваний результат від здоров’язбережувального навчання у закладах вищої освіти. |
Description: | Отравенко О. В. Здоров’язбережувальна компетентність як складова якісної професійної підготовки здобувачів вищої освіти / О. В. Отравенко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : педагогічні науки . - 2019. - №4 (327). - Ч. 1. - С. 100-107. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/4038 |
ISSN: | УДК 378.016:796 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Otravenko.pdf | 251.73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.