dc.description.abstract |
У статті висвітлено основні етапи становлення графічного принту на футболках. Футболка розглядається як універсальний елемент гардеробу людини, що пройшов історичний розвиток від спідньої білизни, елемента військової форми до графічної футболки, футболки з принтом. Проаналізовано соціальний, політичний і мис-
тецький потенціали графічної футболки. Футболки із гаслами та яскравими тематичними малюнками були й залишаються засобом, завдяки якому людина може проявити власну індивідуальність і бути почутою. Завдяки футболці можна презентувати особистий внутрішній світ, власні захоплення, свої переконання, персональні думки і знайти однодумців, можна висловити переймання проблемами оточуючого середовища, екологічного стану всієї планети тощо.
У статті футболка розглядається як частина історичних подій, що знаходяться під впливом принципів суспільства, як дзеркало цих самих подій, в яких відбувається розвиток дизайну футболки (суспільна протестна діяльність, від демонстрації ставлення до війн до висвітлення гуманітарних проблем з біженцями, особистісні
захоплення музичними бендами, акторами як культурне суспільне явище, розвиток мерчендайзингу, ліцензування друку зображень, технологічний прогрес, в тому числі в галузі виробництва текстильних виробів і друку на текстилі), а також подано опис взаємовпливів дизайнерських рішень, поширених суспільних тенденцій, стильових трендів принтів, застосованих про її проєктуванні. Становлення і розвиток футболки супроводжували історичні події, як незначні, так і великі, що залишили свій вагомий відбиток в історії мистецтва. Футболка є універсальним засобом не тільки в текстильно-предметному вигляді, а й у соціально-свідомому, адже футболка
є потужним інструментом соціального спілкування. Ця універсальність дозволяє футболці залишатися надзвичайно популярною та затребуваною до сьогодні. |
uk_UA |