Abstract:
Колаж, як доволі доступний засіб втілення суб’єктивних образів в ілюстрації для вираження освітнього та розважального контекстів, часто застосовується при проєктування об’єктів дизайну, зокрема і при проєктуванні сучасних адвент-календарів. На відбір складових колажу впливають різноманітні чинники: рівень
креативності дизайнера, потрібний рівень креативності об’єкту дизайну, міра «прямого» застосування суспільного досвіду, стандартних уявлень про певний об’єкт або можливість альтернативної інтерпретації об’єкту згідно культурної традиції, що
склалася в суспільстві. Колаж як ілюстрація до контенту різноманітного змісту і цілей широко поширений в сучасному графічному дизайні. Проєктування колажів з цифрових зображень передбачає застосування різних графічних редакторів з реалізованим функціоналом пошарового розташування компонентів колажу. Така
програмна доступність проєктування колажів може зумовити несерйозне сприйняття результату дизайну з огляду на застосування автоматизованого, алгоритмізованого цифрового програмного забезпечення. Проте колажі в адвент-календарях не варто сприймати виключно як візуалізований текст з відсутніми зусиллями над
опрацюванням ідеї. Проєктування колажу передбачає визначення ієрархії образів, утворення загальної композиційної побудову компонентів адвент-календаря з урахуванням їх фізичних розмірів і запланованого емоційного впливу на представників цільової аудиторії.
Description:
Борисова С. В. Колаж як засіб ілюстрування при розробці дизайну українських адвент-календарів / С. В. Борисова // Дизайн, візуальне мистецтво та творчість: сучасні тенденції та технології : матеріали І міжнародної науково-практичної конференції, (12 грудня 2022 р.) / Запорізький національний університет. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. Том 1.- С. 22-25.