dc.description.abstract |
У статті охарактеризовано образотворче книжкове видання як результат розвитку дизайну книги в сучасному людському середовищі, якому властиве збільшення кількості об’єктів, що сприймаються візуально, і поява
візуальної культури, що активно впливає на формування оточення людини. Образотворче видання з останньої
третини ХХ століття, крім традиційних утилітарних, інформативних, демонстраційних функцій, виконує
функції естетичні і перетворюється в канал комунікації всередині інформаційно-насиченого предметного середовища. Сучасний дизайн книги можна вважати окремим напрямом у мистецтві книги, що ґрунтується на розумінні поліграфічного видання як цілісної функціональної художньої форми.
Тому непростими завданнями діяльності сучасного графічного дизайнера під час проєктування книги, й образотворчого книжкового видання зокрема, є встановлення комунікативних зв’язків між проєктованим виданням
і споживачем, вирішенням питань репродукування текстової інформації у графічні образи, створення, перетворення і розвитку набору елементів візуальної ідентичності, організації та візуалізації суспільного досвіду.
Розвиток дизайну книги тісно пов’язаний з оновленням принципів проєктування книги як носія інформації
та взаємодії з нею. В еволюції принципів проєктування книжкового образотворчого видання простежується
проблема розроблення авторської концепції і взаємовпливу ілюстративного і текстового контекстів. У статті
охарактеризовано психологічні (принцип наочності, принцип супідрядності частин зображення, принцип захоплення уваги аудиторії, принцип якоря) та технологічні, або принципи композиційно-художньої обробки форми (раціональність, тектонічність, структурність, гнучкість, органічність, образність, цілісність, пропорції,
контраст, принцип простоти) принципи проєктування книжкового образотворчого видання. |
uk_UA |