dc.description.abstract |
У статті представлено загальну характеристику загальнонаукових понять як методологічного підґрунтя вивчення майбутніми вчителями педагогічних дисциплін. Схарактеризовано сутність, функції загальнонаукових понять, метапредметний характер загальнонаукових понять у контексті понятійнотермінологічного поля педагогічної теорії та практики. Схарактеризовано типові помилки роботи майбутніх учителів із понятійно-термінологічним апаратом, зокрема у використанні загальнонаукових понять. Розкрито сутність та операціональні характеристики актуалізації як процесу переведення потенційного стану суб’єкта в стан діяльності, особливості актуалізації як психолого-педагогічного феномену в освітньому процесі. Доведено необхідність реалізації принципів системності, наступності, контекстуальності в роботі із загальнонауковими поняттями на заняттях з педагогічних дисциплін. Визначено форми та методи актуалізації загальнонаукових понять у процесі вивчення педагогічних дисциплін (понятійна розминка; складання тезаурусу; аналіз текстів; складання кластерів, «дерева понять»; творчі завдання; візуальний ряд та ін.). |
uk_UA |