dc.description.abstract |
Стаття присвячена одній із актуальних проблем – професійній підготовці майбутнього вчителя початкової школи у контексті викликів сьогодення. Зокрема,
розкривається необхідність дослідження педагогічних задач контекстної спрямованості як синтезу концептуальних ідей контекстного та задачного навчання з позиції системного підходу. Основна увага зосереджується на характеристиці структурних компонентів системи педагогічних задач контекстної спрямованості. Зазначається, що цільовий компонент складають результативна (формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкової школи) та процесуальна (моделювання у процесі професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи сукупності педагогічних задач контекстної спрямованості) мета; концептуальний – наукові підходи (системний, задачний, діяльнісний, суб’єктний, компетентнісний, контекстний, рефлексивний) і принципи (системності, компетентнісної орієнтації, контекстуалізації, задачної насиченості, діяльнісної орієнтації, суб’єктної спрямованості, рефлексивної орієнтації); змістовий –
видове (мотиваційно-формувальні, смислоутворювальні, когнітивно-формувальні,
суб’єктно-формувальні, рефлексивно-формувальні, перцептивно-формувальні та
комунікативно-формувальні задачі) та типове розмаїття педагогічних задач контекстної спрямованості; процесуальний – етапи впровадження системи педагогічних задач контекстної спрямованості в освітній процес ЗВО та педагогічний інструментарій їх розв’язання; результативний – сформованість професійної компетентності майбутнього вчителя початкової школи як єдності мотиваційно-ціннісного, когнітивного, операційно-діяльнісного та рефлексивного компонентів. Наголошується, що зміст і динаміка впровадження зазначеної системи відповідає обґрунтованим А. Вербицьким формам організації діяльності та моделям навчання. |
uk_UA |