Abstract:
У дисертації обґрунтовано теоретичні та методичні засади методологізації загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів та науково-педагогічних працівників в умовах трирівневої системи вищої освіти. Розкрито історикопедагогічний аспект, сучасні підходи до визначення сутності загальнопедагогічної підготовки майбутніх фахівців сфери освіти, реалізації її завдань. Визначено концептуальні засади дослідження на основі сучасних методологічних підходів, багатомірної педагогічної дійсності, методології практичної діяльності, сутнісних ознак трирівневої системи вищої освіти. Представлено сутність, функції, принципи, структурно-функційну модель процесу методологізації загальнопедагогічної підготовки майбутніх фахівців сфери освіти, зміст та структуру методолого-праксеологічної компетентності майбутніх учителів та науково-педагогічних працівників. Обґрунтовано змістові лінії методологізації загальнопедагогічної підготовки, схарактеризовано відповідні технології (запитування, проблематизації, концептуалізації та ін.). Експериментально перевірено теоретико-методичні засади методологізації загальнопедагогічної підготовки майбутніх фахівців сфери освіти в умовах трирівневої системи вищої освіти, що забезпечують формування їхньої методолого-праксеологічної компетентност
Description:
Бутенко Л. Л. Методологізація загальнопедагогічної підготовки май-бутніх учителів та науково-педагогічних працівників в умовах трирівневої системи вищої освіти : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня доктора пед. наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Л. Л. Бутенко ; Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». - Старобільськ, 2021. - 45 с.