dc.description.abstract |
Дисертацію присвячено дослідженню проблеми формування краєзнавчої компетентності майбутніх географів у процесі фахової підготовки. На основі аналізу філософської, психолого-педагогічної літератури з’ясовано ступінь дослідженості проблеми, розкрито сутність понять «краєзнавство», «краєзнавчий підхід», «краєзнавча діяльність», «краєзнавча компетентність», «краєзнавча компетентність майбутніх географів», «педагогічні умови». Схарактеризовано сутність та структуру краєзнавчої компетентності майбутніх географів, особливості її формування в процесі фахової підготовки. Визначено критерії (мотиваційно-потребнісний, когнітивний, діяльнісно-комунікативний та емоційно-вольовий) і відповідні рівні її сформованості. Теоретично обґрунтовано, змістовно розроблено та експериментально перевірено педагогічні умови формування краєзнавчої компетентності майбутніх географів у процесі фахової підготовки в закладах вищої освіти: розвиток позитивної мотивації, яка стимулює активну краєзнавчу діяльність шляхом формування в майбутніх фахівців свідомого ставлення до оволодіння краєзнавчих знань, прагнення до самоосвіти в процесі дослідницько-краєзнавчої діяльності, усвідомлення цінності краєзнавчої роботи; залучення майбутніх географів до різних видів краєзнавчої роботи, що спрямована на набуття студентами-географами досвіду освітньо-пізнавальної, краєзнавчо-пошукової, практико-перетворю-вальної, ціннісно-збережувальної діяльності творчого характеру; змістовно-методичному забезпеченню процесу формування краєзнавчої компетентності майбутніх географів завдяки контекстному включенню в її зміст спеціально розроблених інформаційно-розвивальних блоків знань і вмінь та відповідного спецкурсу. |
uk_UA |