Abstract:
На початку XXI століття Україна перебуває на межі екологічної катастрофи: її ґрунти та річки постраждали від промисловості та населення, вирубування лісів посилилося, що призвело до зростання кількості повеней, посухи та вимирання деяких видів тварин; “сміттєва криза” спостерігається в більшості міст, крім того, глобальні зміни клімату негативно впливають на стан довкілля. Отже, проблеми екологічної освіти та формування екологічної свідомості українців, зокрема молодого покоління, стають усе більш актуальними. Сьогодні в Україні система вищої освіти стала одним із найважливіших факторів формування екологічної свідомості майбутніх фахівців. З іншого боку, соціальний інститут інтернет-медіа має великий вплив на формування їхніх думок щодо проблем довкілля. Визнано, що численні можливості інтернет-технологій у сфері екологічної освіти унікальні. У цьому дослідженні розглядаються підходи до формування екологічної свідомості сучасної студентської молоді засобами інтернет- медіа. Мета статті – виявити особливості та обґрунтувати основні напрями формування екологічної свідомості майбутніх фахівців засобами інтернет-медіа. Екологічна свідомість майбутнього фахівця розглядається як основа екологічного добробуту не лише окремого індивіду, а й суспільства загалом. Вона являє собою особливу систему природних, екологічних і соціальних знань і цінностей, особистих екологічних переконань і відповідальності. Доведено, що інтернет-медіа надають підтримку екологічній освіті; формують розуміння сучасних проблем довкілля; розвивають активну життєву позицію щодо захисту довкілля; мотивують до пошуку рішень низки проблем у ракурсі “людина – природа” та “суспільство – природа”. Автори статті наголошують, що інтернет-медіа мають великий вплив на формування екологічної свідомості населення, зокрема майбутніх фахівців.
Description:
Курліщук І. І. Основні напрями формування екологічної свідомості майбутніх фахівців засобами Інтернет-медіа / І. І. Курліщук, І. Г. Павленко, О. А. Сєваст’янова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи. - 2020. - №74. - C.84-87.