dc.description.abstract |
У статті розкриваються актуальні питання формування соціального здоров’я юних паралімпійців. Виокремлено проблему неготовності багатьох юних паралімпійців до дорослого життя після завершення спортивної кар’єри. Розглянуто погляди вітчизняних та зарубіжних вчених на зміст поняття «соціальне здоров’я особистості». Запропоновано авторське визначення поняття «соціальне здоров’я юного паралімпійця» як складної інтегрованої особистісної якості, що характеризується готовністю до здорової конкуренції у спортивному та особистісному відношеннях, здатністю до мобільності та швидкої адаптації в соціальному середовищі,
прагненням саморозвитку та самоактуалізації в різних сферах суспільного життя, відповідальністю перед Батьківщиною та громадянами своєї країни, а також соціальною комунікативністю крізь призму критичного мислення. Охарактеризовано структурні компоненти соціального здоров’я юного паралімпійця. Визначено, що
нині гострою залишається проблема неготовності багатьох юних паралімпійців до дорослого життя після завершення спортивної кар’єри. Зазначається, що вирішення проблеми формування соціального здоров’я дітей з особливими потребами, серед яких юні паралімпійці, потребує розроблення відповідних технологій забезпечення
цього процесу в навчальних закладах (ДЮСШ, ДЮШОР), що має відбиватись у підвищенні у відповідної категорії дітей відчуття власної гідності, усвідомленні себе повноцінною частиною суспільства, спрямованості до максимального розкриття наявного потенціалу в різних сферах соціального середовища з урахуванням психофізичного стану кожної особистості, оволодінні уміннями взаємодіяти в мікро-, мезо- та макросередовищі тощо. Встановлено необхідність передбачення змістом професійної підготовки майбутніх тренерів озброєння студентів необхідним обсягом знань та практичних умінь у контексті формування соціального здоров’я юних паралімпійців, що відбиватиметься в усвідомленні останніми значущості свого підопічного не лише як потенційного переможця, а як особистості, самобутньої індивідуальності, з урахуванням її внутрішнього світу, з притаманними йому проблемами та складнощами в адаптації до дорослого життя. |
uk_UA |