Abstract:
Анотація. У статті розглядаються питання, пов’язані з необхідністю формування саморегуляції у професійній діяльності майбутнього вчителя. Аналізується наявність вимог, які необхідно виконувати при організації ефективного процесу формування саморегуляції майбутнього вчителя. Пропонуються деякі шляхи та умови формування саморегуляції у майбутнього вчителя. Із використанням нових навчально-виховних технологій зростає відповідальність учителя, ускладнюється його робота, оскільки педагог веде свої пошуки в умовах високої динамічності освітнього процесу. Виняткової ваги набуває саморегуляція вчителя як особлива професійно-якісна риса.
Готувати вчителів до саморегуляції необхідно ще під час навчання їх у ЗВО. Відсутність вмінь використовувати прийоми саморегуляції може привести до розвитку цілого спектру несприятливих функціональних станів. Характерними для педагогічної діяльності являються втома, психічна напруга, стрес, емоційна напруга, «феномен вигорання». Усе вищесказане зумовило необхідність пошуку конструктивних шляхів та умов збереження і зміцнення психічного здоров'я як майбутніх, так і практикуючих учителів, дослідження та розробки механізмів підвищення рівня їхньої психічної адаптації до труднощів педагогічної професії.
Description:
Павленко І.Г. Шляхи та умови формування саморегуляції у професійній діяльності майбутніх учителів / І.Г.Павленко // The world of science and innovation : the 10th International scientific and practical conference (May 5–7, 2021). London. 2021. Pp. 629 – 637.