Abstract:
У статті проаналізовано залежність змісту професійно-технічної освіти України в 40-50-ті роки ХХ століття від вимог виробництва і ринку праці. Розглянуто форми та методи організації теоретичного та виробничого навчання в закладах професійно-технічної освіти в досліджуваний період, які свідчать, що їх відбір зумовлювався рівнем розвитку економіки, потребами у фахівцях того чи іншого профілю, вимогами нормативно-правових документів у сфері професійно-технічної освіти. В умовах централізації освіти цей складний взаємозв’язок між сферою економіки та змістом, формами й методами навчання здійснювався на засадах адміністративного підходу й авторитарних методів. Необхідно зауважити, що допоміжними формами навчальної роботи в ремісничих училищах були гурткові заняття, індивідуальне та бригадне виконання навчальних, навчально-виробничих і господарських робіт. Зокрема, в період навчання на підприємстві, коли діяльність учнів мала характер виробничої практики, урок змінювався іншими організаційними формами, наближеними до форм організації виробничої діяльності кваліфікованих робітників.
Description:
Івченко Т. В. Зміст, форми та методи організації навчання в закладах професійно-технічної освіти України в 40-50-х роках ХХ століття / Т. В. Івченко // Вісник Луганського національого університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2014. - № 4 (287) лютий. - С. 5-11.