dc.description.abstract |
Стаття присвячена одній з актуальних проблем сучасності. Однією з цілей освіти
є введення обдарованої особистості в самобутню культуру України. Розглядаються
результати теоретичних і емпіричних досліджень розвитку обдарованості студентів у соціально-виховному середовищі закладу вищої освіти. Соціально-педагогічне спрямування професійної підготовки вчителя полягає, передусім, у його готовності до роботи з обдарованими учнями в умовах полікультурного оточення. Її зміст передбачає соціально-педагогічну підтримку обдарованих і соціально активних учнів; розкриття їхніх здібностей, нахилів, талантів; розвиток пізнавальних інтересів і можливостей (академічних, психомоторних, інтелектуальних, мистецьких, творчих, лідерських), виявлення явної та прихованої обдарованості; налагодження спільної діяльності з батьками в аспекті створенні спеціальних умов для ефективної соціалізації дітей у мікросередовищі; здійснення індивідуального підходу в навчально-виховному процесі та визначення розвивальних технологій у роботі вчителя з одарованими й талановитими учнями. Проаналізовано умови розвитку творчої обдарованості особистості в умовах полікультурного оточення. Основна увага зосереджується на практичні підготовці майбутніх учителів технологій до етноестетичного виховання учнів. Доведено, що пріоритетами в моделюванні соціально-виховного середовища навчального закладу постають етнокультурні цінності. Зазначимо, що майбутнім учителям технологій з огляду на профілі обдарованості, доцільно забезпечити можливість обирати для панування види декоративноужиткового мистецтва із подальшим удосконаленням майстерності під час проходження практикуму. Виховний потенціал середовища навчального закладу, поруч з іншими, визначається його етнодизайном, що слугує предметом естетичного сприймання та осмислення учнями, впливаючи на їхню свідомість і поведінку задля формування естетичних якостей, переконань, духовно-ціннісних орієнтацій і потреб. |
uk_UA |