Abstract:
У статті здійснено узагальнення інформації щодо понять «медіаосвіта», «медіаграмотність» та «медіакомпетентність». Авторка наголошує на тому, що вчителі іноземної мови мають бути медіаграмотними, медіакомпетентними, повинні вміти застосовувати засоби медіаосвіти, навчати учнів та студентів грамотно створювати свій медіапростір. На основі аналізу наукового доробку вітчизняних та зарубіжних дослідників у галузі медіаосвіти розкрито сутнісні ознаки медіаграмотності та медіакомпетентності як важливих характеристик результату медіаосвіти учнівської та студентської молоді. Доведено, що медіакомпетентність учителів іноземної мови пов’язана із виробленням навичок медіаімунітету, рефлексії і критичного мислення як психологічних механізмів медіаграмотності, які забезпечують свідоме споживання медіапродукції на основі ефективного орієнтування в медіапросторі, адекватного оцінювання інформації іноземними мовами. Визначено актуальність використання освітніх медіапродуктів у професійній діяльності вчителів іноземної мови. Розкрито умови формування медіакомпетент- ності вчителів іноземних мов - бажання до самовдосконалення, чітка внутрішня мотивація, наявність відповідних знань у галузі медіаосвіти, залучення до практичної діяльності щодо оцінки медіатекстів та створення власної медіапродукції.
Description:
Биндас О. М. Специфіка понять «медіаграмотність», «медіакомпетентність» та «медіаосвіта» в підготовці вчителів іноземних мов / О. М. Биндас // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. А. В. Жучок ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2020. - № 3 (175). – С. 20-30.