Abstract:
Стаття присвячена розгляду деяких засад професійної підготовки майбутніх учителів біології. У статті теоретично обґрунтована методичну компетентність майбутнього вчителя біології як мету та результат його професійної підготовки. Проаналізовано різні підходи щодо визначення понять: компетентність, методична компетентність, методична компетентність вчителя біології. Схарактеризовано процес методичної підготовки майбутнього вчителя біології та його основні компоненти: загальна підготовка (методологічно-розвивальна); спеціально-професійна (психологопедагогічна, методична); особистісна підготовка (самовиховання особистості майбутнього вчителя, його самовизначення). Визначена система методичної підготовки майбутнього вчителя біології дозволила запропонувати структуру методичної підготовки та здійснити аналіз окремих її елементів: (стратегічних завдань щодо професійної підготовки майбутнього вчителя біології), (тактичних проблеми підготовки вчителя до навчання біології у закладах загальної середньої освіти). визначення змістовної складової. Зауважене на головному, що підготовка вчителя біології до навчання учнів – це процес набуття майбутнім педагогом методичної компетентності у навчанні біології учнів закладів загальної середньої освіти. Методична компетентність – це системне особистісне утворення, яке виявляється у здатності до здійснення та організації процесу навчання з біології на рівні сучасних вимог, спроможності успішного розв’язування методичних задач, що ґрунтується на теоретичній і практичній готовності до викладання.
Description:
Котєнєва І. С. Методична компетентність як мета та результат професійної підготовки майбутнього вчителя біології / І.С.Котєнєва,С.В.Вовк // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2020. - №2 (333) лютий. - Ч.2 - С.34-46