dc.description.abstract |
Стаття розкриває проблему ознайомлення здобувачів початкової світи з елементами біографії письменників, твори яких хрестоматійно представлені в навчальній програмі літературної освіти. Опираючись на наукові й науково-методичні роботи вітчизняних і зарубіжних дослідників, розглянуто методику студіювання біографії письменників, зокрема, традиційні прийоми й методи роботи з таким жанром на уроках у початкових класах, а також окреслено шляхи, які дозволяють уникнути одноманітності й нецікавості, адже кожен дотик до життя і творчості видатної особи для молодшого школяра має бути захопливою подією, емоційно насиченим відкриттям. У тексті статті осмислені принципи організації роботи з фактами біографії у шкільному курсі початкової школи. Зокрема, особлива увага сконцентрована на принципах концентризму й лінійності. Зауважено, що для початкової ланки середньої освіти більше прийнятна концентрична побудова матеріалу, оскільки передбачає певний накопичувальний ефект знайомства з фактами життя митців. Також увагу зосереджено й на інших вагомих принципах вивчення життєпису письменників: принципі історизму, принципі актуальності, принципі психологізму, принципі естетизму. Крім цього, подано характеристику основних шляхів ознайомлення дітей із біографічними та історико-біографічними матеріалами: розповідь учителя, розповідь на основі наглядності (презентації, тематичні журнали, виставки світлин тощо), кіно урок, бесіда, літературна екскурсія. Крім цього можна використовувати вивчення біографії митців як один із способів вирішення проблеми читання, яка наразі є достатньо актуальною. Також обґрунтовано необхідність використання нестандартних підходів до вивчення біографічних матеріалів: урокподорож, урок-рольова гра, урок-казка, урок-вистава, урок мудрості, сповіді, урок-«телеміст», урок-інтерв’ю, урок-творча майстерня тощо. Також зазначено, що вивчення біографії видатних митців – надзвичайно цінний для осмислення матеріал, бо спирається на світоглядні, морально-етичні й національні аспекти. |
uk_UA |