Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Методичні аспекти вивчення біографії письменників у початкових класах

Show simple item record

dc.contributor.author Цалапова, О. М.
dc.date.accessioned 2021-03-05T11:27:55Z
dc.date.available 2021-03-05T11:27:55Z
dc.date.issued 2020-02
dc.identifier.issn УДК 373.3.091.33:82-94
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/7516
dc.description Цалапова О. М. Методичні аспекти вивчення біографії письменників у початкових класах / О. М. Цалапова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2020. - №2 (333) лютий. - Ч. 1. - С. 196-205. uk_UA
dc.description.abstract Стаття розкриває проблему ознайомлення здобувачів початкової світи з елементами біографії письменників, твори яких хрестоматійно представлені в навчальній програмі літературної освіти. Опираючись на наукові й науково-методичні роботи вітчизняних і зарубіжних дослідників, розглянуто методику студіювання біографії письменників, зокрема, традиційні прийоми й методи роботи з таким жанром на уроках у початкових класах, а також окреслено шляхи, які дозволяють уникнути одноманітності й нецікавості, адже кожен дотик до життя і творчості видатної особи для молодшого школяра має бути захопливою подією, емоційно насиченим відкриттям. У тексті статті осмислені принципи організації роботи з фактами біографії у шкільному курсі початкової школи. Зокрема, особлива увага сконцентрована на принципах концентризму й лінійності. Зауважено, що для початкової ланки середньої освіти більше прийнятна концентрична побудова матеріалу, оскільки передбачає певний накопичувальний ефект знайомства з фактами життя митців. Також увагу зосереджено й на інших вагомих принципах вивчення життєпису письменників: принципі історизму, принципі актуальності, принципі психологізму, принципі естетизму. Крім цього, подано характеристику основних шляхів ознайомлення дітей із біографічними та історико-біографічними матеріалами: розповідь учителя, розповідь на основі наглядності (презентації, тематичні журнали, виставки світлин тощо), кіно урок, бесіда, літературна екскурсія. Крім цього можна використовувати вивчення біографії митців як один із способів вирішення проблеми читання, яка наразі є достатньо актуальною. Також обґрунтовано необхідність використання нестандартних підходів до вивчення біографічних матеріалів: урокподорож, урок-рольова гра, урок-казка, урок-вистава, урок мудрості, сповіді, урок-«телеміст», урок-інтерв’ю, урок-творча майстерня тощо. Також зазначено, що вивчення біографії видатних митців – надзвичайно цінний для осмислення матеріал, бо спирається на світоглядні, морально-етичні й національні аспекти. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет" uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject літературознавство uk_UA
dc.subject автобіографії uk_UA
dc.subject принцип uk_UA
dc.subject методика uk_UA
dc.subject початкова освіта uk_UA
dc.title Методичні аспекти вивчення біографії письменників у початкових класах uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account