Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Драматургія Михайла Старицького в кінематографічній інтерпретації (на матеріалі фільму Р. Синька “Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці”)

Show simple item record

dc.contributor.author Лапко, О.
dc.date.accessioned 2016-05-17T20:59:53Z
dc.date.available 2016-05-17T20:59:53Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.other 821.161.2-2.09+7.094
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/738
dc.description Драматургія Михайла Старицького в кінематографічній інтерпретації (на матеріалі фільму Р. Синька “Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці”) / О. Лапко // Літературознавство. Фольклористика. Культурологія : зб. наук. пр. – Черкаси : вид. Ю. Чабаненко, 2015. – С. 402–411. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі взаємодії різних видів мистецтва, міжмистецького перекладу, зокрема кінематографічного прочитання літературного твору. Матеріалом дослідження обрано один із зразків екранної інтерпретації української літературної класики. У статті пропонується спроба компаративного аналізу драми “Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці” М. Старицького та її екранізації, створеної режисером Р. Синьком, вивчається специфіка інтерсеміотичної адаптації п'єси в її екранній версії, розглядаються окремі аспекти трансформації художнього змісту літературного твору, яка характеризує його втілення у форматі кіномистецтва. Авторка виявляє особливості художнього конфлікту драми М. Старицького, досліджуючи її у зіставленні з твором В. Александрова “Не ходи, Грицю, на вечорниці”, який є джерелом фабули. У статті вивчаються психологічний та соціальний аспекти художнього конфлікту п'єси “Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці”, з'ясовуються особливості його структури та окреслюється функція персонажа-медіатора. Авторка зосереджує увагу на смислових нюансах, що відрізняють кінострічку Р. Синька “Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці” від її літературної основи, описує структурні зміни, яких зазнає сюжет і персоносфера драми в її кіноверсії. Трансформація художнього змісту п'єси М. Старицького в однойменній екранізації режисера Р. Синька не є суттєвим переосмисленням твору-першоджерела й відхиленням від інтенції письменника, вона увиразнює драму людських взаємин поза її соціальним або етнокультурним контекстом. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject драма uk_UA
dc.subject екранізації uk_UA
dc.subject п'єси uk_UA
dc.subject українська література uk_UA
dc.subject кінематографія uk_UA
dc.subject інтерпретація uk_UA
dc.title Драматургія Михайла Старицького в кінематографічній інтерпретації (на матеріалі фільму Р. Синька “Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці”) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account