Abstract:
У статті наведені результати дослідження щодо визначення пріоритетних стратегічних напрямів з підвищення якості освіти університетів України. У ході розгляду стратегій розвитку та стратегічних планів університетів, які увійшли до «ТОП-200» консолідованого рейтингу України 2019 року. З’ясовано, що генеральною стратегічною метою закладів вищої освіти є підготовка конкурентоспроможних фахівців. Виокремлено двадцять найбільш популярних стратегічних цілей закладів вищої освіти щодо підвищення якості освіти та визначено частоту вживаності цих цілей. Виявлено, що найбільш вживаними стратегічними цілями для університетів України є прагнення до розвитку академічної мобільності, підвищення стандартів навчання в університеті за рахунок впровадження у навчальний процес досвіду найкращих світових навчальних закладів та залучення роботодавців до освітнього процесу.
Наведено досвід ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» щодо визначення стратегічних напрямів з підвищення якості освіти. На підставі опитування студентів та співробітників університету виокремлено стратегічні цілі, які мають підвищити якість освітніх послуг та конкурентоспроможність майбутніх випускників. Зазначені стратегічні цілі характеризують прагнення професорсько-викладацького й студентського колективів в довгостроковій перспективі.
Установлено, що основними стратегічними напрямами університетів України є удосконалення внутрішньої і зовнішньої системи забезпечення контролю якості навчального процесу, що включає дотримання галузевих стандартів, ліцензування та акредитацію напрямів і спеціальностей, державну атестацію випускників, участь у державних та міжнародних рейтингах; залучення роботодавців до участі в підготовці навчальних програм, узгодження з ними освітніх і професійних стандартів; дотримання індивідуалізації та диференціації навчання обдарованої молоді; упровадження інноваційних технологій та використання в навчальному процесі досягнень вітчизняних і зарубіжних освітніх технологій.