dc.description.abstract |
У даній статті розкривається проблема вікової динаміки формування соціальної компетентності учнів підліткового та юнацького віку сільського закладу загальної середньої освіти, що обумовлено тенденціями розвитку сучасного суспільства, процесами інтернаціоналізації та глобалізації світу, економічними перетвореннями в країні, соціальною реальністю та основними ідеями реформування освіти; показано необхідність формування соціальної компетентності у учнів сільського освітнього закладу, що пов’язано з потребою молоді в самовизначенні, прагненні до самоствердження, самовдосконалення; визначено: основні показники соціальної компетентності підлітка – відповідальність; адекватна самооцінка, узгоджена з рівнем домагань; сформованість позитивної мотивації навчання; володіння засобами спілкування; сформованість емпатії, прийняття соціальних ролей та старшокласників – адекватна самооцінка; ціннісне ставлення до навчання; сформованість комунікативних умінь; відповідальність; сформованість мотивації досягнення і соціально значущих ціннісних орієнтацій; самоповага, самоприйняття, рефлексія; розкрито вікову динаміку формування соціальної компетентності учнів за мотиваційним (мотиви, потреби, емпатія, ціннісне відношення до навчання), когнітивним (рольова гнучкість, знання власних особистісних особливостей, знання норм і правил взаємодії в суспільстві, цілепокладання), операційно-поведінковим (комунікативні вміння, володіння засобами організації своєї поведінки, навички соціальної поведінки), рефлексивним (відповідальність, самоповага, соціальна відповідальність, регуляція конфлікту, самоконтроль, самореалізація, адекватна самооцінка, узгоджена з рівнем домагань) показниками. |
uk_UA |