dc.description.abstract |
У статті розкрито особливості формування критичного мислення у студентів спеціальності «Технології медичної діагностики та лікування» у відповідності до компетентностей, визначених Стандартом вищої освіти за спеціальністю 224 «Технології медичної діагностики та лікування» у галузі знань 22 «Охорона здоров’я» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (2018). Критичне мислення розглянуто як наукове мислення, суть якого полягає в ухваленні ретельно поміркованих та незалежних рішень. Воно являє собою процес контролю за перебігом загального та предметного мислення. Розкрито його рівні, змістовний та операційний блоки. Визначено основні його властивості (усвідомленість, самостійність, рефлексивність, цілеспрямованість, обґрунтованість, контрольованість, самоорганізованість). Зроблено висновок, що формування критичного мислення у студентів спеціальності «Технології медичної діагностики та лікування» відбувається як на рівні оволодіння загальними знаннями і вміннями, так і під час формування спеціальних компетентностей, які необхідні фахівцю під час здійснення операцій, що безпосередньо стосуються професійної діяльності. Потреба у розвитку такого типу мислення обумовлена сучасним розвитком вищої медичної освіти, інформатизацією суспільства, які вимагають від спеціаліста таких компетентностей, які допоможуть йому якісно здійснювати свою професійну діяльність, розв’язувати реальні проблеми, вирішувати складні завдання, ефективно діяти у конкретних ситуаціях. Розвиток у студентів спеціальності «Технології медичної діагностики та лікування» критичного мислення сприяє досягненню цих орієнтирів і є однією з найбільш затребуваних навичок, необхідних для успішної кар’єри фахівця у галузі лабораторної медицини. |
uk_UA |