Abstract:
У статті розглянуто феномен педагогічної фасилітації в контексті професійної підготовки майбутніх учителів іноземної мови. Аналіз досліджень показав, що термін «педагогічна фасилітація» походить від англійського слова facilitate і означає «легкий, зручний». На підставі цього, фасилітатором вважають людину, яка допомагає зробити процес комунікації з іншими людьми простішим та легшим. Не зважаючи на існуючі дослідження термінів «фасилітація» і «педагогічна фасилітація», зазначені терміни потребують додаткового дослідження у контексті професійної підготовки майбутніх учителів іноземної мови через те, що у сучасному світі вивчення іноземних мов посідає одне з найголовніших місць в системі освіти. Було визначено, що комунікативний підхід, що є провідним під час вивчення і викладання іноземної мови і потребує від майбутнього професіонала володіння навичками фасилітації. Ефективна фасилітативна педагогічна взаємодія передбачає наявність наступних етапів у роботі вчителя, зокрема вчителя іноземної мови: схвалення; прийняття; довіра. У статті проаналізовано досвід вітчизняних і зарубіжних вчених, які займалися визначенням понять «соціальна фасилітація», «психологічна фасилітація», «педагогічна фасилітація».
Description:
Гусакова О. О. Педагогічна фасилітація в контексті професійної підготовки майбутніх учителів іноземної мови / О.О.Гусакова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2020. - №5 (336),листопад. – С.88-96.