Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

ХАРАКТЕРИСТИКА РІВНІВ СФОРМОВАНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ У КОНТЕКСТІ ІНФОРМАЦІЙНО-ГІБРИДНОЇ ВІЙНИ

Show simple item record

dc.contributor.author Шехавцов, М. О.
dc.date.accessioned 2020-12-07T20:04:29Z
dc.date.available 2020-12-07T20:04:29Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.other УДК 378.091.8:004: [316.485.26:004]
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/6624
dc.description Шехавцов М. О. Характеристика рівнів сформованості інформаційної культури студентів у контексті інформаційно-гібридної війни / М. О. Шехавцов // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2020. - № 68, Т. 2. - С. 244-247. uk_UA
dc.description.abstract Статтю присвячено розробці рівнів сформованості інформаційної кульутри студентів у контексті інформаційно-гібридної війни. Зазначено, що розвиток інформаційної культури в Україні під час інформаційно-гібридної війни передбачає формування у громадян інтелектуально-світоглядної готовності до обстоювання національних цінностей, захисту української національної ідеї. Визначено, що для проведення науково-педагогічної діагностики реального рівня сформованості інформаційної культури студентів в умовах інформаційно-гібридної війни необхідно розробити й охарактеризувати рівні сформованості інформаційної кульутри студентів у контексті інформаційно-гібридної війни. Було запропоновано трирівневу шкалу, яка складається з низького, середнього й достатнього рівнів сформованості інформаційної культури студентів, охарактеризовано кожний рівень окремо в умовах інформаційно-гібридної війни. Виявлено, що на низькому рівні студенти володіють базовими теоретичними знаннями про інформаційні ресурси, інформаційні системи, інформаційні технології, інформатизацію суспільства, проте вони не можуть адекватно аналізувати результат власної діяльності, порівнювати їх, самостійно корегувати стратегію переосмислення й оброблення отриманої інформації. На середньому рівні студенти повинні вміти використовувати інформаційно-освітні ресурси, проте вони не здатні створювати нові знання на основі отриманої інформації. На середньому рівні у студентської молоді зазначається недостатня наявність ціннісних орієнтацій національно-патріотичного позитивного ставлення на громадську і професійну діяльність; відчувається пасивність студентів щодо розкриття їхніх потенційних можливостей у самоосвіті і саморозвитку завдяки інформаційно-комунікативним технологіям. Цей рівень характеризується недостатньою наявністю вмінь і навичок студентської молоді використовувати інформаційно-освітні ресурси, інформаційні системи, інформаційні технології у професійній та навчальній діяльності, створюючи інноваційні освітні продукти. Критичне мислення в цих студентів також перебуває на недостатньому рівні, щоби формувати нові знання на основі отриманої інформації. Достатній рівень характеризується наявністю умінь і навичок самоаналізу отриманої інформації, здатністю до критичного переосмислення й оброблення отриманої інформації, умінням передбачити результат завдяки отриманій інформації на основі самоаналізу ціннісних морально-етичних знань. За достатнього рівня сформованості інформаційної культури студентська молодь в умовах інформаційно-гібридної війни виявляє на практиці здатність до інформаційної проникливості, уміння прогнозувати можливі наслідки на основі отриманої інформації, демонструє вміння якісно використовувати всі операції з дотримання їх послідовності, цілковите усвідомлення дій щодо критичного аналізу нової інформації. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject інформаційна культура uk_UA
dc.subject інформація uk_UA
dc.subject студенти uk_UA
dc.subject гібридна війна uk_UA
dc.title ХАРАКТЕРИСТИКА РІВНІВ СФОРМОВАНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ У КОНТЕКСТІ ІНФОРМАЦІЙНО-ГІБРИДНОЇ ВІЙНИ uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account