dc.description.abstract |
У статті розкрита сутнісна характеритика системи музично-естетичного виховання дітей і молоді в Україні. Обгрунтовано особливості розвитку системи музично-естетичного виховання у ХХ столітті, яке залишило в історії значний музично-педагогічний доробок із складними, багатозначними за своєю сутністю явищами. Розкрито, що в першій половині століття формувалася широка державна суспільна система позашкільної роботи, зростала кількість музичних і художніх шкіл, серед яких особливий статус отримали школи для обдарованих підлітків. Це був період історичних нововведень: складалась унікальна система музично-естетичного виховання, визначалися її основні форми і методи, завдання і способи взаємодії між загальною, додатковою і спеціальною освітою. Доведено, що система музично-естетичного виховання в Україні – це важлива частина освіти і виховання, в якій на основі діалектичної взаємодії матеріально-духовних компонентів національної української культури у процесі активної музичної діяльності молодими поколіннями засвоюється вітчизняна і світова музична культура та формується гуманістична культура особистості. Поняття «системи музично-естетичного виховання дітей і молоді в Україні» слід розуміти у двох значеннях, які тісно пов’язані між собою: як державно-адміністративна система та як педагогічний процес з виробленими принципами і методами виховання і навчання, в якому на основі тісної взаємодії цілісний комплекс різноманітних елементів музичного і естетичного виховання спрямовується на розвиток музично-естетичної культури підростаючого покоління. |
uk_UA |