Abstract:
До комплексу найскладніших проблем у системі освіти України, які вимагають вирішення, належить низький рівень розвитку та запровадження інтерактивних технологій навчання в освітній процес закладів вищої освіти (далі – ЗВО). Це впливає на якість надання освітніх послуг і професійну підготовку фахівців, зокрема із публічного управління. У цьому контексті постає необхідність створення новітнього освітнього середовища, яке відповідає сучасним освітнім тенденціям, забезпечує здобуття якісної вищої освіти і стане початком формування інноваційно спрямованої
освітньої парадигми. Необхідним супроводом реалізації такої парадигми є саме
сучасні інтерактивні методи навчання. Впровадження кейс-технологій у сферу
освіти, зокрема за освітньо-кваліфікаційним рівнем «магістр», як форми інтерактивного навчання є передумовою підготовки й підвищення якості їхньої
професійної виучки. У статті розглянуто особливості змісту кейсів у навчальній методиці “case-study”, окреслено вітчизняні проблеми, які виникають при формуванні кейсів, визначено основну ідею використання методу в процесі підготовки фахівців із публічного управління в умовах магістратури. Акцентовано увагу на тому, що кейс-технології впливають на активне засвоєння теоретичних знань; розвиток аналітичних, дослідницьких і комунікативних навичок; формування професійних навичок; розвиток особистісних якостей. Авторка зазначає, що використання методу в освітньому процесі закладів вищої освіти вирішить головне завдання викладача – поєднання теоретичного складника курсу з практичним і знання з очікуваними програмними результати навчання (компетентностями). Наведено та охарактеризовано використання конкретних «прийомів» кейс-технологій при підготовці публічних службовців в умовах магістратури за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» на прикладі кафедри публічної служби та
управління навчальними й соціальними закладами ДЗ «Луганський національний
університет імені Тараса Шевченка». Узагальнення наукової інформації щодо
застосування методу кейсів у навчальних програмах публічного управління дозволяє
кожному закладу вищої освіти оптимізувати процес впровадження кейс-методу в
освітній процес, а розглянуті «прийоми» кейс-технологій можуть бути використані
викладачами ЗВО на практиці.