dc.description.abstract |
У статті розглянуто основні положення та принципи технології гейміфікації та зроблено висновок, що це є одним з актуальних напрямів розвитку освітніх
технологій. Впровадження ігрових елементів у процес навчання сприяє підвищенню пізнавальної активності учнів, формуванню інтересу до знань, розвитку навчальної мотивації та ініціативи. Проаналізовано ключове поняття дослідження, а саме «Гейміфікація», та подано таке визначення: інтеграція елементів гри та ігрового мислення в діяльності, відмінній від гри.Гейміфікація в освіті - це процес поширення гри на різні сфери освіти, який дозволяє розглядати гру і як метод навчання і виховання, і як форму виховної роботи, і як засіб організації цілісного освітнього процесу. Аналіз наукових джерел дав підстави для виокремлення основних компонентів
гейміфікованого процесу навчання та ігрових елементів, що формують механіку процесу
гейміфікації, а саме виклик, завдання, тести, співробітництво, зворотний зв’язок,
накопичення ресурсів, винагороди, стан перемоги. У ході дослідження виявлено, що у
освітній практиціУкраїни гейміфікація не отримала поки що широкого поширення.
Основними причинами можна назвати слабку технологічну оснащеність університетів та
шкіл, некомпетентністьвикладацького складув інформаційно-комунікаційній сфері,
«англомовність», що представляє більшість інтернет-платформ, методологічні та методичні
недоліки у використанні принципів гейміфікації.
Тож, з метою навчання вчителів навичкам впровадження гейміфікації в освіту було
розроблено курс «Гейміфікація в навчальному процесі школи», який розробляється в рамках проекту ―Modernization of Pedagogical Higher Education UsingInnova -tive Teaching Tools‖ EU Erasmus + KA2 program the development of the potential ofhig her education (No. 586098-EPP-1- 2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP). У статті розглядаються концептуальні підходи до курсу та окреслено головне завдання курсу – підготувати майбутніх вчителів до практичного використання технологій гейміфікації у навчальному процесі загальноосвітньої школи. Індикатор досягнення цілей та завдань формується у вигляді кінцевих результатів навчання та компетенцій. |
uk_UA |