dc.description.abstract |
У статті основну увагу приділено проблемі формування інформаційно-цифрової компетентності учнів загальноосвітніх навчальних закладів у процесі фізичного виховання та акцентовано на необхідності створення сучасних умов для удосконалення фізичного виховання підростаючого покоління. Доведено, що метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей. Досягнення цієї мети можливе на основі формування й розвитку ключових компетентностей, яких потребує кожен для особистої реалізації та життєвий успіх упродовж усього життя. Однією з десяти ключових компетентностей Нової української школи визначено інформаційно-цифрову, необхідну кожній сучасній людині для ефективного опанування новітніх технологій, застосування їх для власних потреб. Саме інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене та водночас критичне застосування особистістю інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією в освітньому процесі, в публічному просторі та приватному спілкуванні; інформаційну й медіа-грамотність; навички безпеки в Інтернеті; розуміння етики роботи з інформацією. У сучасному освітньому просторі виникає необхідність у пошуку ефективних підходів для прищеплення учням інтересу до занять фізичною культурою та впровадження новітніх технологій у систему фізичного виховання. Це пояснюється тим, що навчання у школі супроводжується дефіцитом рухової активності, нервовим перенапруженням, необхідністю засвоєння та переробки школярами великої кількості інформації. Саме інформаційно- цифрові технології мають вплинути на підвищення інтересу до занять фізичною культурою, в умовах демократизації освіти. Ці технології спрямовують учнів на краще розуміння навчального матеріалу з предмету «Фізична культура», а також бажання поліпшити свої спортивні досягнення. |
uk_UA |